Menu

“help, mijn reclamebureau begrijpt me niet!”

Je zit boordevol goede ideeën en weet exact waar je met je mooie onderneming heen wilt. Maar toch is de weg daarnaartoe soms hangen en wurgen. Ontwerpen van je webdesigner zien er niet zo uit als jij voor ogen had; je interieurstylist kiest nét de verkeerde kleur behang; zelfs je werknemers lijken de finesse van je visie maar niet op te pakken. Moet je dan álles zelf doen? Nee. Wat je wél zelf moet doen, is begrijpelijk communiceren en investeren in een duidelijk merkverhaal. Net een huwelijk!

Ook in een relatie kun je je soms onbegrepen voelen. Naarmate je langer bij elkaar bent en elkaar beter kent, kun je voor je partner de ontbrekende puntjes beter invullen. Maar zeker in het begin is het hard werken en investeren in duidelijke communicatie. Want je partner kan geen gedachten lezen. Aannames zoals “Dat is toch vanzelfsprekend?” of “Dat had je aan kunnen voelen!” zijn dus minder logisch dan je in eerste instantie denkt. Andersom zal je partner de ontbrekende puntjes vaak op zijn of haar eigen manier voor je invullen, met aannames als “Dit vindt hij vast niet zo’n probleem.” of “Dit past precies bij haar smaak.”.

Mars vs Venus

Zo werkt het ook in je zakelijke relaties, bij uitstek in die met je communicatiepartner. Daar komt nog eens bovenop dat die creatievelingen van je reclamebureau vaak precies van de andere kant tegen de opdracht aankijken. Een beetje in lijn met de stelling “Mannen komen van Mars en vrouwen van Venus.”. Toch zijn beide visies waardevol en hard nodig om tot een kloppend eindresultaat te komen. Na een tijdje samenwerken voel je elkaar beter aan en merk je de meerwaarde daarvan.

Daarom stelt een goed reclamebureau je kritische vragen. Niet om lastig te zijn, maar om jouw ideeën beter te kunnen begrijpen. Om jou vanuit hun professionele, doorgewinterde perspectief meer inzicht te bieden. Alles wat nodig is om jouw visie te kunnen steunen en mooie dingen te maken die daarbij passen.

Bij lekker in vorm noemen we dat ‘Merkbeleving door Inleving’: ons eerst verdiepen in het hoe en waarom van je onderneming en wat tijd investeren voor het stellen van prikkelende vragen, om zo samen tot de kern van de zaak te komen. Is je verhaal eenmaal sterk en eenduidig boven tafel, dan brengen wij deze lekker in vorm. Oftewel, we vertalen je merkverhaal naar professionele communicatieproducten die aan álle kanten kloppen. En dat beleef je! Zowel in vorm als in productiesnelheid. Of het nu gaat om smaakvolle logo’s, huisstijlen, concepten, flyers, belettering, magazines of meer.

Benieuwd hoe jóuw merkverhaal er uitziet? Wij ook!
Neem vrijblijvend contact met ons op en wie weet worden we je communicatiepartner!

Roy_met_verf

 

geblogd door:

roy koolenbrander
creatief merksetter

 

Categories:   lekker in vorm, opmerkelijk!