-
Hoera, 15 jaar Merkbeleving door Inleving!
-
Wat is jóuw merkverhaal?Wij creëren Merkbeleving door Inleving!
-
Ben je de állersnelste?Wij ontwerpen een logo die dat uit de verf laat komen.
-
Produceer je 'n optimaal volume?Wij ontwikkelen een huisstijl die dat uit de verf laat komen.
-
Bezit je jarenlange ervaring?Wij schrijven teksten die dat uit de verf laten komen.
-
MERKBELEVING DOOR INLEVING!En... hoe ziet joúw merkverhaal er uit?
5 slimme tips voor een succesvol bedrijfsjubileum!
Je persoonlijke verjaardag vergeet je waarschijnlijk nooit. Misschien geef je zelfs wel elk jaar een feestje. Maar hoe staat het met de verjaardag van je onderneming? Vaak vliegen de werkjaren voorbij en vóór je er erg in hebt, bestaat je bedrijf 5 jaar, 10 jaar, 12,5 jaar of langer! En dat zijn uitgelezen momenten om jezelf op een laagdrempelige manier eens extra op de kaart te zetten. Hieronder vijf slimme ideeën voor je bedrijfsjubileum om het maximale uit je jubileumjaar te halen:
1. Jubileumlogo
Door je logo tijdelijk aan te (laten) passen naar een feestelijk jubileumlogo, laat je op een eenvoudige, maar praktische manier aan de buitenwereld zien dat je iets te vieren hebt. Een jubileumlogo heeft bovendien extra attentiewaarde en vertelt de kijker tegelijkertijd dat je bedrijf al jarenlang ervaring heeft. We hebben al voor veel van onze klanten zo’n jubileumlogo mogen ontwerpen. Een goed jubileumlogo sluit aan op de merkwaarden van je bedrijf. Het hoeft dus niet altijd vol te zitten met toeters en bellen.
Ontwerp je jubileumlogo zo praktisch mogelijk: zorg ervoor dat de vorm van het tijdelijke jubileumlogo eenvoudig toe te passen is op al je standaard communicatiemiddelen. Houd de verhoudingen gelijk en voorkom onnodige complexiteit. Dat scheelt veel tijd én kosten.
Onze tip: Voor online gebruik kan een logo met animatie zorgen voor extra opvalwaarde!



2. Evenement
Een goed feestje vier je niet alleen. Daarom kan een speciaal jubileumweekend een sympathiek gebaar zijn richting je klanten. Dit kun je zo duur of goedkoop maken als je wilt, maar zorg er wel altijd voor dat je je gasten iets te bieden hebt. Een uur lang met een plastic beker wijn in een fabriekshal naar onbekende mensen staren, is iets waar niemand op zit te wachten. Ook een rondleiding houdt in de meeste gevallen maar kort de aandacht vast. Weet je niet zeker waar de meerwaarde zit? Doe dan eens navraag bij je leveranciers en andere zakenrelaties! Wellicht kunnen zij interessante content bieden of een boeiende presentatie verzorgen.


3. Jubileummagazine
Een medium waar niet vaak aan gedacht wordt, maar dat uitgelezen kansen biedt, is een eigen jubileummagazine. Deze kun je zeker laten drukken, maar werkt ook in digitale vorm goed op je website en socials.
Door de hoge attentiewaarde is een jubileummagazine ideaal voor het verdiepen van je merkverhaal. Wil dit goed werken, dan moet je het niet helemaal volgooien met gesponsorde advertenties, historie en commerciële teksten. Zorg voor afwisselende content die aansluit bij de lezer. Door een juiste uitvoering krijgt je jubileummagazine waarde voor de lezersgroep en daarmee automatisch ook voor veel adverteerders. Adverteren is dan niet meer alleen een kwestie van gunnen. Een goed jubileummagazine is geen feestblaadje met grote verhalen over je jubilerende bedrijf, maar een interessant, op de doelgroep afgestemd medium. Vergeet ook de kruisbestuiving met je online kanalen niet!
4. Jubileumacties & give-aways
Klanten zijn ongetwijfeld blij voor je dat je jubileert, maar ze worden altijd nog veel blijer van persoonlijk voordeel. Afhankelijk van de branche kan het slim inzetten van sympathieke jubileumacties dus erg goed voor je uitpakken. Bijvoorbeeld door elke maand van het jubileumjaar een specifieke dienst of productgroep uit te lichten, waarbij ook je merken in het zonnetje gezet kunnen worden. Past dit minder bij de aard van je onderneming, kies dan voor premiums. Let er daarbij wel op dat de kwaliteit van de give-away het niveau van je onderneming weerspiegelt, zodat je merkverhaal sterker wordt in plaats van verwatert.
Onze tip: Ga anno nu voor premiums die écht iets toevoegen. Weggooigadgets passen minder bij de duurzaamheid die mensen van merken verwachten. Nog sterker werkt het wanneer je ze koppelt aan een actie die iets oplevert, zoals klantdata, heractivatie of extra loyaliteit. Zo wordt je jubileum niet alleen sympathiek, maar ook strategisch waardevol.



5. Interne communicatie

Vergeet vooral je eigen team niet mee te nemen in de jubileumvreugde. Intern enthousiasme werkt aanstekelijk. Een leuk uitje of iets kleins als een cupcake met jubileumlogo doet al wonderen. Maar belangrijker nog: weten je collega’s precies waar de onderneming voor staat? Je jubileum vieren met personeel is een mooie gelegenheid om te checken of alle neuzen nog dezelfde kant op staan, kennis te delen en samen helder te krijgen waar jullie vandaan komen en waar jullie naartoe werken. Een geslaagd intern feestje helpt bovendien enorm bij cultuurversterking en teambuilding.
Binnenkort een jubileum te vieren? Bij lekker in vorm creatieve merksetters sparren we graag eens mee over de mogelijkheden!
Roy Koolenbrander
Creatief Merksetter

Categories: opmerkelijk!